Sunday, October 24, 2010

adakah anda penjaja yang berjaya..??


as usual..malam2 tym xda asgment cmni mmg la bosan..
naseb mlm td ada super sunday...
arsenal win over manchester city 3-0
liverpool pon menang..hahahaha..*walaupon menang tipis..haishh*
tp xpa..jnji menang!!
congrats both team.
aku gembira!!!

tp bukan tu yg ak nk cerita kali ni..
n3 kali ni ak nk share sumthng berfaedah
dan nk share pendapat serta pandangan..
biasalakan..hati manusia lain2..
perspektif pandangan pun berlainan..

smlm mbr ak post status update yg agk meruntun jiwa utk membacanya..
sgt menyayat hati sehingga nk klik kt notifications pon seperti hidup segan mati xmau..
*oke..ak tipu..ahaks

mbr ak post "PERLUKAH MENJAJA KEMARAHAN DI DALAM FB"
aku tak taula dia bahasakan sapa..tp yg penting..bkn aku la..
sbb..ak rasa..takda hal la suma tu..nothing~
*sbnrnya ak slalu maki2 dlm fb..wakaka.

kbykan yg komen classmates aku..
sbb..da 5 taun 1/2 ktorg skali.
ni last sem.
so..masing2 meluahkan perasaan la kononnya..(ewahh..da tahu korang nk blah..pandai korg eh..haha)

aku mencelahh~

PERLU...

sbb..

masing2 ada cara masing2 tuk meluahkan kemarahan..kan..kan..kan..hahaha
lgpon..fb tu..ko sorg je yg ada password..suka ati bapak ko la nk wat status apa pon kan..haha
lainla kalo password tu mak ko tahu..hahaha..mati kena homerun dengan hanger..batang mop..cili mulot..hahahaha..
*sbb..dia xpenah ajar maki2 org..wakkaka..

oke..bebel lg..

kemarahan umpama bara api..apabila dinyalakan,maka akan terbakarlah ia..pada saat itu,eloklah kiranya diletakkan setongkol jagung..nyummmmm (sory..aku tgh lapa.) hahaha


serius.


bagi aku la kan..pandangan peribadi aku..
kalo ko nk marah2 kt fb tu hak ko..
apa aku bole buat..
as long as ko xmention nama org yg ko maki tu da la..
kena la jg sikit air muka org tu even ko marah skali pon
kalo xwat slh..jgnla trasa.sapa mkn cili dia asa pedas. so, xkesahla kan kalo ko nk post maki2 nk mrh2 orgtu.

tp..

ada yg kata xperlu marah kt fb
dorg ckp better berserah kepada yg maha Esa..
sbb..
kalo kita marah2 kat fb tu..hakikatnya ramai hati yg terluka dan kita perlu jaga..
tu pendapat dorg.
aku xbole nk nafikan...

pendapat aku plak..

mmgla berserah.certain org je yg bole sbr dan berserah..dan ada kesabaran yg tinggi.certain org x.ada org yg xkuat sbr.kita kne phm..pelbagai jenis manusia dan pelbagai jenis perangai.
rambut sama itam ati lain2..
so, tu cara dia.
kalo dia jenis yang panas baran tu mgkin cara yg terbaik bg dia tuk melepaskan kemarahan dari dia p pukul org or maki org xtentu hala.
at least dia berlapik..
dan xsmtinya d fb shaja.site2 sosial yg len pon ada jgk org mrh2.
sama je..


sedarlah wahai korg
dlm persahabatan ada mcm2 mslh n mcm2 cara nk luahkn mslh tu..
suma tu terpulang kt diri sniri..
FB ni kdg2 ada baek gak utk luah mslh.mayb org yg kita mrh 2 xtau kita ngah mrh,so dia akan tau kita ngah mrh bl tgk status kita..*lame excuse.bahahaha..

seriously..
for me..kita bole menjaja kemarahan d fb..
mana tau.untung bdn ramai org beli..wakakaka..

papehal pon..

AKU TETAP SAYANG CLASSMATES AKU..
KORG DA BEST BEB!!!



*lagi berapa ari je aku nk tgk muka dorg..afta ni xdapat da..masing2 bawak haluan masing2..wish u ol da best of luck!

2 comments:

apambalik said...

hahaha..cm kenal je post 2...terbaeeekkkk!!!

tulangnisme said...

wakaka..tuan tanah kedaung punya post tu..hahahaha